Noworoczny turniej Kill Team w Paladynat Praga!
Z przyjemnością zapraszamy Was na już nasz IV turniej Kill Team 3. edycji organizowany przez Paladynat Praga!
Wpisowe: 40 zł, płatne na miejscu
Limit graczy: 16 graczy
Rejestracja: Best Coast Pairings https://www.bestcoastpairings.com/event/L3zrKp0KUsZz
Start: 10:00 – zbiórka, start turnieju 10:15 – Paladynat Praga, Targowa 72,koniec dworca PKP Wileński
Nagrody
I miejsce: Bon na zakupy w obu Paladynatach
II miejsce: Bon na zakupy w obu Paladynatach
III miejsce: Bon na zakupy w obu Paladynatach
80% wpłat idzie na nagrody, pozostałe 20% idzie na rozbudowę bazy terenowej.
Statuetki dla I,II,III miejsca. Turniej jest liczony do Ligi Dropzone!
W dniu turnieju wszyscy uczestnicy otrzymają 10% rabatu na zakupy w sklepie.
Informacje o terenie
Wszystkie elementy terenu używane podczas turnieju będą posiadały swoje właściwości zgodnie z opisami z podręczników (np. Octarius), w tym:
Light
Heavy
Insignificant
Vantage Point
Traversable
Dodatkowe zasady terenu obowiązujące podczas turnieju:
Doors
Scramble
Traversable
Scalable (dla elementów terenu wyższych niż 4″)
Hatch
Zasady dotyczące modeli
Obowiązuje zasada WYSIWYG oraz konwersje „w granicach rozsądku”. Jeśli model nie posiada np. granatu czy pistoletu, jest to akceptowalne. Niedopuszczalne jest jednak użycie modeli znacznie odbiegających skalą od oryginału. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt mailowy wraz ze zdjęciami modelu.
Punktacja
Wygrana: 3 punkty
Remis: 1 punkt
Przegrana: 0 punktów
Małe punkty (do rozstrzygania remisów):
Tac Op: maks. 6 punktów
Kill Grade: maks. 6 punktów
Crit Op: maks. 6 punktów
Klasyfikacja końcowa będzie oparta na liczbie zdobytych dużych punktów; małe punkty posłużą do rozstrzygania ewentualnych remisów.
Szczegóły turnieju
Liczba rund: 3
Zasady gry: Open Play, Close Quarters oraz Volkus
Misje:
Mission 1 – Transmission
Mission 2 – Upload
Mission 3 – Compile Intel
Czas na rundę: 2h
Dodatkowe wyjaśnienie zasad:
ZASADY OGÓLNE:
Czy Ready Operatives Step występuje w każdym Turning Point?
Tak.
Czy operative może być jednocześnie w cover i obscured?
Tak.
Czy jeden teren, przy odpowiednim ustawieniu modelu jest w stanie dać jednocześnie cover i obscure?
Tak. Obscure jest liczony od punktu przecięcia z terenem, który jest na linii strzału, więc jest to możliwe.
Jeżeli w trakcie aktywacji tracimy lub zyskujemy APL (np., poprzez oberwanie strzałem ze stun) to czy modyfikator naliczany jest od razu czy pozostaje do kolejnej aktywacji?
Naliczany jest od razu, czyli możemy wykonać o jedną akcje mniej, jeśli mamy jeszcze jakieś do wykonania bądź jedną więcej w przypadku zyskiwania APL.
Czy akcję Door Fight możemy wykonywać na innych mapach niż tylko Volkus?
Tak.
Jaki rodzaj cover daje teren z vantage point od pierwszego piętra?
Light cover, niezależnie od liczby pięter.
Czy jeżeli główny cel strzelania z broni z zasadą blast jest w coverlub obscured to czy pozostałe cele również w nich są?
Tak. W tej edycji cover oraz obscure dziedziczy się na wszystkie cele.
Czy w ramach akcji climb możemy łączyć reposition i dash?
Nie.
Jak mierzymy odległości od znaczników?
Od krawędzi znacznika.
Czy w walce wręcz „before the normal order” oznacza, że możemy wykorzystać zasadę przez attackerem?
Tak.
Czy takie same efekty kumulują się? Np.: dwa identyczne tomy w Inquisitorial Agents?
Keywordy i efekty się nie kumulują, chyba, że jakaś zasada stanowi inaczej, np. accurate, który stackuje się do 2.
Czy można wykonać door fight, będąc w conceal?
Tak.
Czy mogę zakończyć ruch na terenie?
Tylko i wyłącznie na vantage point, w miejscu. w którym możemy ustawić model.
Czy „super conceal” zapewnia odporność na keyword seek?
Tak.
Czy w przypadku obszarowych efektów jak granaty dymne powinniśmy używać tokenu, czy plastikowych modeli z pakietu uniwersalnego ekwipunku?
Okrągłego tokenu.
Wszelkie „poboczne nóżki” od barykad itp. dostaja keyword insignificant, tracąc jednocześnie keyword light lub heavy.
ZASADY FRAKCYJNE
Hand of the Archon, Warpcoven, Nemesis Claw, Void-Dancer Troupe:
Czy mogę wykonać dash za pomocą np. pain tokena nawet, jeśli wykonałem go wcześniej w tej samej aktywacji?
Tak. Konkretne zasady znoszą odgórnie nałożone ograniczenia.
Arbities, Mandrakes:
Jeżeli posiadam umiejętność, która pozwala mi przerwać przeciwnikowi akcję i wyeliminuję aktywowanego przez niego pionka to, kto się wtedy aktywuje? Przeciwnik innym pionkiem czy ja zgodnie z naturalną kolejnością?
Ty, zgodnie z naturalną kolejnością.
Hierotek Circle, Brood Brothers:
W przypadku strzelania z innego operative np.: za pomocą zasady magnify, od kogo prowadzimy linię strzału?
Od modelu, przez który strzelamy, nie od aktywnego, wykonującego akcję shoot.
Inquisitorial Agents, Corsairs Voidscarred, Elucidian Starstriders:
Podwójne strzelanie z broni liczy się jak akcja shoot. Nie można w żadnej kolejności strzelić i użyć zdolności pozwalającej strzelić dwa razy (nie można strzelać 3 razy w ramach jednej aktywacji).
Astartes:
Czy w ramach counteract w conceal możemy wykonać akcję shoot, albo charge?
Nie, jeśli dany operative nie posiada umiejętności pozwalającej wykonywać takowe akcji w conceal (np.: silent w ramach shoot).
Legionaries:
Kiedy Legionary Balefire Acolyte leczy z Siphon Life?
Przy każdym rozpatrzeniu kostki (rzut, zachowanie kostek, rozpatrzenie kostek).
Czy Legionary Icon Bearer dodaje dodatkowy CP co rundę, łącznie z pierwszą?
Tak.
Czy implacable pozwala na zignorowanie statusu injured czy tylko jego efektów dotyczących movement i hit?
Tylko efekty.
Brood Brothers:
Czy zasada elusive pozwala na ignorowanie statystyk APL i pozwala klikać punkty bez kontroli?
Nie.
Hand of the Archon:
Czy jeżeli przydzielimy innemu modelowi Pain Token w strategic gambit to czy Agent może dostać kolejny pain token za darmo w ramach swojej umiejętności?
Tak, o ile spełnia warunek opisany w umiejętności.
Czy jest możliwe zdobycie dodatkowego CP z umiejętności Cunning w pierwszej turze skoro musimy wybrać w niej swój gambit?
Nie. Wiemy, że to straszny babol, ale nie mamy pojęcia jak GW ma zamiar to rozwiązać, dlatego nie FAQujemy).
Farstalker Kinband:
Ile razy Kroot Warrior może skorzystać z zasady Ready for Anything?
Raz na turę, z jednej opcji, na jednym modelu.
Phobos Strike Team:
Czy Phobos Commsman ma podwójną szansę wygenerować dodatkowy CP przy przegranej inicjatywie?
Nie. Zdolność działa raz w każdej turze, nie raz za każdy CP.
Death Korps:
Czy jeśli model wyjdzie poza obszar działania Gas Bombardment to odsykuje APL?
Tak.
Warpcoven:
Czy można walczyć dwa razy za pomocą Force Stave pomimo keyworda psychic?
Tak.
Czy za pomocą Temporal Flux można teleportować model w control range przeciwnika?
Tak.
Arbites:
Czy jeżeli z Execution Order aktywujemy Leashmastera to możemy skorzystać z jego umiejętności aktywowania jednocześnie cyber-psiaka?
Tak.
Elucidian Starstriders:
Czy zasada Crewmen sprawia, że możemy użyć counteract zanim normalnie będziemy mogli z niego korzystać (np. nie mając już jednostek do aktywowania)?
Tak.
Hierotek Circle:
Czy za pomocą Timesplinter można teleportować model w control range przeciwnika?
Tak.
Novitiates:
Umiejętność Novitaites Exactor „Whip Into Frenzy”, czy model pod wpływem tej umiejętności może zadeklarować że pierwsze „Fight action” będzie darmowe? (a później ma możlwiość wykonania drugiej walki ale już za 1 AP)
Tak.
Umiejętność Novitaite Penitent „Absolution Through Destruction”, czy model będąc pod wypływem „Whip Into Frenzy” może wykonać 4 akcje „Fight” w trakcie swojej aktywacji?
Tak.
Into the Dark
Umiejętności wymagające bycia w zasięgu od heavy terrain liczą się tylko od filarów jak w poprzedniej edycji.
Czy przechodzenie przez hatchway kosztuje dodatkowy 1″ ruchu?
Tak.
Equipment:
Razor Wire – dodajemy keyword insignificant
Elementy terenu uzyskiwane z ekwipunku (np. barykady, druty kolczaste), które jakkolwiek wpływają na charakterystykę ruchu jednostki oraz miny nie mogą być stawiane w 2” od access point w przypadku ITD oraz drzwi w przypadku terenów Open i Volkus.